Jobb jobb jobb

Ja nu är man inne i arbetssvängen igen. Saknar min lilla pluttunge emellanåt, men annars flyter det på helt ok. Bara det att sommar innebär semesterschema och nästan alltid kort om folk. DET är ganska jobbigt. Känns som om man fortfarande försöker komma ihåg allt och försöker komma in i jobbrytmen igen. Men det känns mest stressigt  =(

Lurvas är nu hemma med pappis. Det går så bra så  =) Men hon ropar tydligen efter mig ibland. Nätterna är helt pajko. Hon vaknar flera ggr per natt och har svårt att komma till ro. Vi tror att det har med att göra att hon fick två tänder här precis och två till kommer när som helst. Sen så är ju inte mamma hemma längre. Det är kan ju vara en stor grej för henne. Jag har ju varit med henne i stort sett 24 timmar om dygenet sen hon kom ut i över ett år. Så helt plötsligt så är jag inte där  =( Känns lite som att jag sviker henne när jag åker till jjobbet, fast hon har det bra med sin pappa. Det är mamma-hjärtat som reagerar. Jo, appropå hennes sömn så tror vi också att det kan vara sommarens ljusa kvällar som stör henne. Vi läste i en barnbok om sömn, och där stod det att barn associerar ljus med dag och då är man ju vaken. Så vi har försökt göra det så mörkt i sovrummet som möjligt nu. Sen ska vi dra ned lite på hennes sömn under dagen och se om det hjälper. Vi får se.

Nä nu måste jag borsta tänderna och dra till jobbet.

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0