Tiden bara rinner iväg

Jag är riktigt dålig på att blogga. Tycker aldrig att jag har nåt att skriva om. Det är ju bara samma samma som är varje dag. Känns ointressant att skriva om på nåt sätt.  Dagarna bara swischar förbi.. Hmm...

I lördags var vi på 2 års kalas. Fikade och snackade lite. Söta födelsedagsbarnet försökte leka med min lilla tösabit  =) Han gav henne bilar och ville köra med dem på golvet men det fattade ju inte Snuttis hi hi.. Hon tuggade på bilarna istället  =P

I söndags åkte jag, storasyster och mor snor till Nyköping på barnbasar. Vi hittade en hel del kläder. Jag hittade dock ingen gåstol till Snurre. Sambon ringde på en gåstol idag som vi hittat på blocket. Men den var såld  =( Vi får leta vidare.

Försöker fortfarande hitta den bästa metoden för mig att gå ned i vikt. Har lagt lchf på is. Har börjat läsa om GI nu. Känns som om det är samma sak. Fattar inte skillanden. Läser en bok om GI-noll. Den känns riktigt vettig och logisk egentligen. Meeen jag vet inte.. Känns inte som om jag kan följa nån metod till punkt och pricka. Som alla vet så är ju jag ju ganska kräsen i maten. Och yttligare så har jag en muppig mage som verkar klara färre och färre livsmedel. Så det blir så svårt.

Nä det känns som om jag ska gå min egen väg här faktiskt. Jag gjorde en egen version av att äta mindre kolhydrater för några år sen, och den fungerade för mig. Men det tar ju en stund att komma in i ett sånt leverne. Det är ju så kämpigt i början tills man kommit över den där tröskeln och "sockeravgiftningen" är ur vägen. Men sen mår man ju så mycket bättre. Jag ska försöka kämpa mig dit. Jag MÅSTE! Jag vill ju må bättre. Jag vill ju känna mig som 26 år inte 86 år. Sen måste man ju fortsätta vara stark och stanna i det sunda livet. Jag är ju så svag för socker! Det var ju så jag trillade tillbaka förra gången jag körde det här. Men nu ska jag banne mig fixa det här! Herregud, jag kan ju inte leva för godis! Att det ska vara så svårt att få in det i sin skalle! Det är ju bara socker. Satans knark!

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0