Diskmaskinsbajs

Jag köpte Yes diskmaskinsrengörningstabletter (lååångt ord) häromdagen. Slängde in en sån igår då vår diskmaskin var ganska äcklig. Rengörningar brukar ju allid lukta gammal tantparfym, men det brukar ju försvinna ganska snart. Men inte denna gång. När rengörningen var klar så laddade jag en maskin med disk och satte på. Why did I do it??! ALL disk STINKER tantparfym!!! Det har aldrig hänt tidigare. Nu var iofs förtsa gången jag använde Yes rengörning. Brukar alltid använda Finish.

Hursomhelst så diskade jag om all disk två ggr till, till ingen nytta. Allt stank iallafall. BLÄÄÄ! NU har lukten försvunnit från all disk son inte är av plast. All plastdisk stinker fortfarande + diskmaskinen då. KUUUUUUL... Så alla Snuttis grötskålar och skedar luktar gammal tant. Sen var det ju matlådor m.m. som också för evigt blev parfymerade. Hur fräscht känns det att fixa mat till sitt barn i en skål som luktar parfymfabrik?

Fyra diskningar senare så luktar det fortfarande. Då ringde jag Yes konsumentkontakt och klagade. Tjejen i luren sa att det brukar lukta kanske de två första diskningarna men inte mer. Så här skulle det inte vara. Fick tipset att diska tom maskin med bara ren citron. Eller vinäger. Har inte lukten gått bort efter det så skulle jag höra av mig igen. De skulle även skicka en check som plåster på såren.

Efter samtalet har jag kört två maskiner med citron, en med vinäger och sen två maskiner med citron. Sista maskinen är fortfarande på. Vi har känt att det har blivit bättre, men det har ändå legat en unken doft av tant blandat med citron. GE MIG EN NY MASKIN TACK!!

Alltså hellre ett odiskat glas än ett som stinker kärringjävel  >=(

Sån här skit tar så jävla mycket energi! PALLA!

Bye bye

Kommentarer
Postat av: Ida

haha men gumman då =)

2010-11-17 @ 07:45:39
URL: http://idlur.blogg.se/
Postat av: Emelinda

Hahaha, men uuuuuuusch! Bort med tanterna ur maskinen för tusan!

2010-11-21 @ 11:53:51
URL: http://emelinda.gopshusgarden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0