Efterkontroll

Ja snart ska jag på efterkontroll. Det ska väl kikas på grejer och sen ska vi nog prata preventivmedel. Ska dit om två timmar så jag ska väl hoppa in i duschen snart. Passa på medan Snuttis sover  =)

Shit vad varmt det har varit de senaste dagarna! Snuttis verkar inte gilla det alls.. Hon blir varm och pipig. He he fast vem blir inte det? ;) Det är riktigt skönt att det är mulet idag. Fast jag skulle ju uppskatta lite regn också, ha ha aldrig blir man nöjd!

Hoppas det blir mulet på onsdag också. Då ska vi på återbesök på Huddinge sjukhus. Det är ju en bit att åka dit. Så det skulle vara skönt om det inte var tokvarmt. Nog för att jag har AC i bilen.. men ändå. Blir nog så att jag åker själv dit (hjälp). Eller ja, själv är jag ju inte. Det är ju Snuttis som ska till läkaren. Men Skroten jobbar ju. Han trodde inte han kunde komma ifrån. Jag känner mig hyfsat säker på hur man åker dit. Vi har ju varit där några gånger nu =/ Jo jag vet, det är skyltat.. Men jag är rutten och blir lite osäker ändå.

Ja ja det löser sig, sa han som sket i vasken.

Kan nån betala fettsugning åt mig? Fy fan.. jag trivs inte alls med mig själv just nu. Vill gå ned 10 kg. 5kg har jag kvar från graviditeten. Men jag ville gå ned 5 kg innan jag blev gravid. Det är så svårt att göra nåt nu när man har en liten snorkråka att ta hand om. Speciellt nu när man ammar. Jag tycker även det är svårt att äta vettigt. Man har definitivt inte samma tid att lägga ned på mat som innan Snuttis kom. Man tar det som ligger närmast.. typ. Det kan bli alltifrån en bulle till en redig måltid. Det blir man ju inte smal av direkt  =P

Vill köra LCHF-metoden.. Det har funkat förut. Min mage mådde jättebra av att minska kolhydrater. Ja inte bara magen, hela jag. Men jag vet inte om det är bra att göra det medan man ammar. Jag menar Snuttis lär väl behöva kolhydrater iom att hon växer, eller?

Äh, hade jag inte ammat så hade jag gnällt iaf. Det är ju så svårt att ändra vanor. Jag har ju hamnat i socker och flott-träsket åter igen  =(

Mina hälsomål:

*Äta bättre, gärna LCHF
*Börja med boxning igen
*Börja med yoga igen
*Få vanan att gå ut och gå direkt när jag vaknat

Det sista målet kan jag ju försöka börja med redan nu. Bara det att nu på sommaren så bör man ju promenera hyfsat tidigt på morgonen innan det blivit snorvarmt. Jag har liiiite svårt att lämna sängen. Jag och Snuttis tar ganska långa sovmornar.. riktigt dum vana, men mysig  =)

Vad är slutresultat av detta? Jo jag är rutten...

Bye bye

Kommentarer
Postat av: caroline

Om du kör lchf då kan du lägga till 20 g kolhydrater om du vill :) Kramen

2010-07-08 @ 10:13:56
URL: http://novaochneo.blogg.se/
Postat av: Anneli

Vet att det sitter i huvet på en själv men jag säger det ändå: Jag tycker att du är superfin som du är och behöver inte ändra nåt! :) Många kramar

2010-07-08 @ 19:15:33
URL: http://svartaliljan.blogg.se/
Postat av: Barro

Jag vet också flera som kör LCHF när de ammar. Man utesluter ju aldrig kolhydrater helt när man äter så, dessutom kan kroppen tillverka kolhydrater om det behövs.

Go for it om du känner för det :-)

2010-07-12 @ 16:17:31
Postat av: Cattis

Tack för tips! o komplimang ;) Kram

2010-07-12 @ 16:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0