Kreta


Här badar jag mina bleka ben i havet. Ganska kallt faktiskt.. Den här stranden låg ca 30 minuters gångväg från lägenheten. Kunde nog ha gått fortare att ta sig dit om det inte var för den galna trafiken  =)



Här ser man Lefka Ori (De vita bergen) i bakgrunden. Vi var på en utflykt till en borg. Därifrån hade man så här fin utsikt. Blåste som fan.



En fin gammal gränd i Chania. Vi var på en stadstur en av dagarna. Då gick vi runt i staden med en guide som berättade historia om byggnaderna och så.



En av alla söta katter som man såg överallt på Kreta. Jag ville ta hem allihop. Just den här var tokgosig. Den satt bakom mig på den här restaurangen vi var på. Den sa att den ville bo hos mig, det är säkert!  =)

Annars har vi haft det jättebra. Två dagar hade vi halvdant väder, men annars så har det varit soligt och fint. Ganska blåsigt dock. Jag har ätit tzatziki minst två ggr om dagen  =D Mums! Vi har knatat en hel del. Har försökt se så mycket som möjligt av Kreta. Vi hade ju fyra inbokade utflykter. De ingick i resan.

Den första utflykten var stadsturen i Chania. Den andra var en tripp till Knossospalatset. Ruiner med mycket historia. Det var väldigt intressant, jag gillar historia och arkeologi. Den tredje utflykten var "Gömda Kreta". Vi åkte runt omkring på Kreta och kikade på de här rikigt fina småbyarna. Gamla kyrkor och så. Den fjärde utflykten var en tur till Akrotiri-halvön. Det är där flygplatsen ligger bland annat. Vi kikade på ett kloster, och en kyrkogård där de allierade från andra världskriget ligger. Det var bra utflykter.

Fast det var lite av en pensionärsresa. Typ bara pensionärer. Inget illa så... men.. de hade vässat armbågarna till tusen. Shit alltså... man flög som en liten vante när de plöjde fram.

Men jag är nöjd  =)  Tack till Skrotens päron som bjuppade på resan!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0