Saft =D

Jajemen, idag är jag duktig husfru som kokar saft. Häromdagen så gjorde jag 110 vårrullar. Schysst att ha i frysen. Hälften blev med spenat och fetaost och den andra hälfen blev med vitkål, morot och ris *mums*

Men idag är det saft som står på min "Att görs lista"  =) Det blir svart och rödvinbärssaft i några flaskor. Sen blir det nog bara svartvinbärssaft i några flaskor. Gott vilket som, så det spelar ingen roll.









Fint va?  =)

Det tar ju sin lilla stund det här... Men det är samtidigt roligt att hålla på. Det är ju lite speciellt att göra egen saft och sylt.. baka, salta in julskinkan, rulla köttbullar och sånt. Man känner sig riktigt duktig  =) Sen känner iaf jag att såna här saker ska gå vidare till mina framtida barn och barnbarn. Att man gör saker från grunden emellanåt. Jag tycker sånt är lite mysigt  =) Sen om andra människor inte vill hålla på med sånt här så är det helt upp till dem. Det säger jag inget om. Duo äs ju pliis helt enkelt  ;) Inte så att jag är så här duktig hela tiden! Nähä.. det har man ju inte tid till ha ha ha.. Men just vissa saker SKA vara hemmagjort.

Perfekt att ha saft hela vintern sen. Lite vitamin C i höstmörkret med alla förkylningar och flunsor, hujedamej. Jag får ta mig en hutt saft varje dag så jag håller mig kry  =)

Nähä, dags att kolla till saften då, för en sisodär femtiotolfte gången  ;)

Bye bye

Kommentarer
Postat av: Anneli

Undra om jag inte tyckte att det stog mitt namn på en av flaskorna? ;)

2009-08-17 @ 20:29:13
URL: http://nilnur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0