Promenad?

Ska man slå på stort och ta sig en liten promis? Kan ju ta den kortare sträckan ned till ridskolan... Tar ca en halvtimme fram och tillbaka. Kanske ska göra det nu då innan jag äter frukost. Det börjar kurra i magen så det är lika bra att jag inte dröjer mig här allt för länge.

Hade väl inget speciellt att skriva om heller.. Idag är det söndag.. och jag vet inte vad dagen kommer bjuda på för nånting. Har inga planer alls. Men jag funderarde på att kidnappa min karl och åka och handla. Passa på innan lön. Sen ska ju alla andra ska shoppa mat. Men å andra sidan så har ju folk fått barnbidrag... hmm... äh. Jag ska kolla med min gubbe om han kan tänkas åka och inhandla lite mat. Eller om han har andra planer som vanligt.

Igår frostade jag av frysen *stolt* Slängde massor av gammal frysbränd mat. Så skönt så. Det är lite därför jag vill åka och handla, så man kan fylla på igen. Halva frysen är nog tom  =)

Jo när jag höll på att frosta av frysen så hittade jag längst in, längst underst en liten påse med pommes. Så jag tänkta att jag kunde fritera dem med jag höll på med frysen. Så jag hällde i innehållet i påsen och väntade i typ en halv minut. Sen kokade fritösen över!!!! Shit vad panik jag fick. Hur stoppar man kokhet olja från att rinna ut över hela köket??? Fan vad grisigt det blev... ÅÅÅ jag blev såååå trött. Palla torka varm olja... nä! Men jag var ju tvungen. Men jag hade stor lust att bara gå där i från och sätta mig i bilen och bara gasa därifrån. Men det gick... att fixar sig ju alltid. Men det var fan inte kul.

Jag kom fram till sen att det nog varit en hel del frost i påsen med pommes. Så det blev väl nån kemsisk reaktion där på nåt sätt... Jaja...

Nä promenad var det ja...

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0