Mitt nya liv

Sen tre veckor så har jag minskat på mina enorma matportioner. Inte fortsätta att proppa i sig bara för att det är gott. Har även miskat på godis, läsk, skräpmat m.m. Det känns faktiskt jättebra. Det gäller att man behärskar sina sötsug. Lär sig vad som är hunger och vad som bara är ett sug efter något. Jag har ingen stenhård diet. Jag kan unna mig en glass eller godisbit då och då. Men livet kretsar inte längre runt mat för min del. Annars så har jag typ jämt varit sugen eller hungrig. Men nu är väl inte min magsäck så uttöjd längre. Försöker äta mycket flytande mat. Det är ju lättsmält för mina muppmage. Jag har faktiskt gått ned 1,5 kg hittills  =D
Har tänkt att jag och Skrot ska börja äta mer fisk. Vi tycker ju båda väldigt mycket om fisk. Skroten ska börja äta lite mer grönt. Han gillar ju vegetarisk mat, det gör inte jag... men jag ska hjälpa honom. Han vill ju så gärna gå ned i vikt.

Det bästa av allt är att det känns så bra att göra detta. Jag känner liksom inte att det här är en fas bara för att gå ned i vikt. Utan det känns om en liten förbättring av livet. I och med att jag inte helt fanatiskt försöker gå ned i vikt så blir det inte så krystat. Man kör på i lugn takt och ser vad som händer.

Det ända jag har problem med är motionen... Jag tröttnar ju så fort på saker. Det kan vara kul att cykla några ggr och gå ut och gå några ggr.. men sen då? Vad ska man hitta på för att det ska vara varierande. Sen har jag ju ont i min handled så jag kan ju inte göra vad som helst *suck* Kan min handled bara bli bra så man kan jobba och leva normalt??? Nä.. det ska smörjas med mojja och så ska det vara det ena skyddet efter det andra. Blev ju lite bättre efter jag fick en kortisonspruta i handleden. Men nu har man ju jobbat som ett as så nu har man ju ont igen.
Jaja det löser sig väl, sa han som sket i vasken.

Jag går på semester v. 29, men jag ändå bara fem arbetsdagar kvar. Ganska najs va?? Nu jobbar jag onsdag, torsdag sen är jag ledig fredag, lördag och söndag. Sen nästa vecka så jobbar jag måndag, tisdag och fredag. Lyx va? Hi hi.. Skulle egentligen jobba helg innan jag drar. Men jag har jobbar två helger i rad nu så jag slipper. En på jobbet blev sjuk lagom till sin jobbhelg, så då hoppade jag in. I och med att jag inte jobbar heltid så blir man ju ganska mycket ledig i veckorna när man jobbar helg. Jag vill gärna jobba heltid, men kommunen har inte råd att ge mig heltid, asruttet..

Nu ska jag hitta på något annat än att sitta framför datorn på min lediga dag.

Hej svej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0