Prickig bacon??

Jaha då var julskinkan ingnodd med salt och saltlagen är kokt och står på avsvalning. Jag saltar ju min egen julskinka varje år. Är uppvuxen med det. Det är ju helt klart godast. Ingen gammal rosa E-nummer-besprutad skinka här inte! Äh de går ju att äta de med men jag gillar den här varianten bäst  =) Imorgon ska skinkan ned i saltlagen och ligga där och goa sig i typ två veckor. Sen in i ugnen dagen innan julafton. Yummie....  =D

Medan jag höll på med skinkan så lagade jag mat och satte på diskmaskinen och slängde på en tvätt i all hast, är man tjej eller är man??!!  =)
Så hade jag bestämt att det skulle bli pastasås idag med bacon, spenat, vitlök, ajvar och lite annat, mums! Så öppnade jag baconpaketet. Då var baconen prickig (!)... ok det kan ju inte vara bra. Så det bidde ingen baconsås  =(
Men jag hade ju redan lagt i spaghettin så jag var ju tvungen att göra nånting med pasta. Var inte sugen på sås utan bacon, så det fick bli köttbullar istället. Det är ju tokgott till spaghetti  =) Men jag fräste på lite spenat och ajvar. Hällde på en skvätt matlagningsgrädde. Bara så det blev lite "jockigt och smackigt" (visst Ida?) Sen blandade jag ned det i pastan. Så pastan blev prickigt i stället  =) Det blev faktiskt riktigt gott det med. Väldigt intressant va? Ha ha ha...

Har typ inte smörjt in mina händer på hela dagen. Gjorde det nu, aj vad det svider... =( Blir ju så när man jobbar i kök. Man tvättar händerna hela tiden, sen är det ju vinter också. Skulle man bara titta på mina händer  när de är torra så skulle man säkert tro att jag var säkert 40-50 år. Näe kanske inte... men det känns så  =)

Nu tänkte jag nog spela lite, sen ska jag dekorera mitt pepparkakshus  =) Eller nej, jag ska nog inte spela. Ska nog bara göra huset, är ganska trött.

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0