Förskola

I morgon ska jag och Snurre hälsa på en förskola här i byn. Vi ska hälsa på fler så småningom, men vi börjar här. Känner mig lite nervös. Vet inte vad man ska vänta sig. Det känns som ett så stort beslut- att välja förskola. Det är bra att vi ska dit på förmiddagen, då är hon som gladast och piggast. Har skrivit upp lite frågor som jag ska ta med.

Usch jag har en sån dagisångest! Min lilla pluttbebis ska tas hand om av okända människor. Vill inte vara en hönsmamma, men det känns som man är på väg att bli det. Det finns ju så många konstiga människor där ute i världen som Snurre inte kan försvara sig mot... Näää hon får vara hemma tills hon är 18 år!!  =O

Åh nu vill jag bara krama henne och snosa henne i håret!! Mitt lilla hjärta! Gullefjun med silkesdun...  =)

Annars så har vi varit hos Snurres farmor och farfar idag. Vi tog med mat dit. Jag gjorde soutzoukakia (typ järpar i tomatsås) igår till en hel armé. Det uppskattades av svärpäronen. Sen blev det lite glass och skvaller efteråt. Trevligt trevligt  =)

Nu har vår tvättmaskin pajat helt och hållet. Sambon har ju lagat den tre-fyra gånger sen vi flyttade hit (-06). Men nu har den gett upp. Den snurrar liksom inte runt längre. Det är kul då vi även måste köpa en ny bilstol till bebis. Babyskyddet har blivit för litet. Hon sitter som i ett skruvstäd, stackarn. Speciellt nu med alla vinterkläder. Money, money, money, must be funny, in a rich mans world  =P Tur att man är extra rik nu som mammaledig =/

Nu ska jag tigga lite massage av min karl. Har sååå ont i vänster axel. Nån som vill bjuppa på en spa-behandling?  =D

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0