Promenix

Idag var jag och Lurvas ute på promenad, bara här runt området. Blev nog en timme nånting. Det var ju så fint väder. Solsken och sakta singlande lovikavantar *MYS* Vi gick bort till ridskolan och kikade på alla söta islandshästar. På vägen hem somnade lillfia. Tänk vad skönt barn sover utomhus.

Har gjort en av gubbens favriträtter idag- Korv Stroganoff och ris. Han skulle ha fått det igår på alla stjärtars dag men han mådde lite tjyvis då. Så det fick bli idag istället. Han blev så glad. Det är inte rätt som jag gillar speciellt mycket men det går att äta. Jag fick en chokladask igår  =) En sån där hjärtformad med Lindt-choklad. Eller ja, jag fick chokladen och bebis fick asken  ;P

På kvällen kom lill-moster på besök. Hon hade varit och jobbat. Jag bjuppade på nyponsoppa och rostmacka, mums! Vi lyssnade på Skruttans skivor med barnsånger och busade med henne. Det var såå roligt tills hon slog huvudet i köksbordet  =(

I onsdags blev vår lilla tös 9 månader! Det är som alla säger: DET GÅR FORT! I juni ska jag börja jobba och Pluttas ska vara hemma med pappsen. Vi hoppas sen att hon kommer in på dagis i augusti. Shit, vårt lilla barn ska gå på dagis! Nån ska ta hand om vårt barn utan oss  =O Man får nästan ångest av att tänka på det. På sätt och vis vill jag börja jobba och komma in  i vuxenvärlden igen. Men samtidigt så vill jag vara hemma tills hon blir 18 år..typ. Vår lilla bebis! Aja.. Ska försöka få arslet ur och besöka lite förskolor i byn. Det rekommenderas tydligen. Det finns betygsättning att kika på på kommunens hemsida, men man måste gå dit själv för att få nån uppfattning känns det som. Man vill ju gärna att det klickar mellan en som förälder och personalen.

En sväng inne på fejjan då.

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0