En månad kvar till BF

Jopp nu är det en månad kvar till beräknad födelse.. scary  =) Nä jag är faktiskt inte rädd, nervös-ja, men inte rädd. Förväntansfull, spänd, glad och lite förvirrad kanske.. Har inte riktigt fått in i mitt huvud att det är så kort tid kvar. Sen har jag ju trott från början att bebis kommer komma ut tidigare. Det är väl de flestas dröm iofs  =) Bara en grej jag har fått för mig. Farmor och mamma tror också det. Aja det visar sig. Jag kanske går över två veckor, vem vet?

Ibland får jag såna tankar som att "alla andra har ju klarat av att föda barn så då borde jag ju också klara av det". Varför skulle jag inte kunna liksom? Tänk om jag är totalt värdelös på att pluppa ut den lilla fjanten? Visst den kommer väl ut på något sätt. Finns ju hjälp.. sugklocka, snitt... Men helt ärligt, jag skulle känna mig ganska ripped off om det inte blir en vaginal förlossning överhuvudtaget. Det är nåt jag vill vara med om, iaf en gång i livet. Verkar spännande  =) Men men, blir det snitt så blir det. Bara bebis kommer ut och mår bra.

Pappa och Skroten byggde på bebisrummet igår. Nu är det en vägg där  =) Inte klar än men man börjar se hur det kommer bli. Kommer nog bli bra det där. Det kommer ju inte vara klart tills bebis kommer.. men det gör inget. Bara själva bygget är klart så är jag nöjd. Måla och göra fint kan man göra sen. Lillfjanten kommer ju ändå sussa inne hos oss i början.

Shit vad trött jag är.. zzz. Har faktiskt inte vaknat en endaste gång i natt. Inte kissat eller knuffat på Skrot eller nånting (!) Jag trodde det skulle bli en lång natt med att leta sovställningar, kissa, lyssna på Skrotens snakningar, oro och sudoku (hur stavas det eg.?) Men det blev en lugn natt. Najs..

O vet ni vad jag blev sugen på nu?! Glass och färska jordgubbar *dregel* My god vad gott...

Funderar på att färga håret idag.. en brunare nyans. Det är ju ganska rött fortfarande.. hmm jag får se vad orken räcker till idag.

Tror jag ska sussa en stund. Sen ta tag i lite allmän plockning i huset. Mamsen var ju här igår o drog en dammsugning, snällt  =) Måste ju se lite schysst ut här om vi ska ha kalas i helgen. Hoppas att nån kommer.. typ ingen som sagt att de kommer  =( Jag blir ju bara 26 år på söndag, det är ju inget speciellt. Men Skroten blir ju faktiskt 30 år. Aja..

Bye bye

Kommentarer
Postat av: Anneli

Kommer bli så spännande när lillen tittar ut :) Tror att vi kommer förbi en sväng på söndag om ni är hemma? Jag jobbar ju och J käkar pencillin och är allmänt trött. Kramar!

2010-04-08 @ 19:12:39
URL: http://svartaliljan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0