Åke kom ut!

Bebisen heter Åke ifall nån undrar  =) Bara för att h*n är beräknad till Åke-dagen (8 maj). Men jag tycker att Åke kan komma ut nu.

Nu har folk börjat höra av sig och undrar om det har hänt nåt än. Men näe.. Åke gillar sitt bebishus tydligen.

Här är en magbild från i söndags 25/4, v. 38+0

Visst ser den väl klar ut? =)

Igår var jag på SPA. Fick pengar till nån behandling när jag fyllde år. Mamma hade sett i tidningen att det fanns en behandling just för gravida. Så den bokade jag.
Det var lööövly att bli ompysslad. Saltscrub och massage på händer och fötter, rengörning och massage för ansikte. Hårbottenmassage is da shit! Hade jag legat på mage så hade det definitivt blivit en dregelpöl på golvet. Men det gjorde jag ju inte förstås  =) Just det magen blev insmörjd också. Terateupten kanske gjorde nåt mer.. kommer inte ihåg. Men det var riktigt najs iaf. Tack familjen för underbar fördelsedagspresent!

Shit vad sammadragningar jag har idag.. Hade lite förvärkar på förmiddagen. Annars har det väl inte hänt nåt spännande idag. Börjar bli hungrig nu.. funderar på vad jag ska glufsa i mig. Man ska ju kolhydratladda nu.. Antar dock att det ska vara bra kolhydrater, typ pasta och så.. Det är ju lätt hänt att andra kolhydrater ramlar ned i magen med  =D Inte konstigt att vågen får spel när jag ställer mig på den.

Under i stort sett hela graviditeten så tycker jag att jag har haft koll på vad jag äter, även om jag kanske svullat lite mer   =) Men nu på slutet så känns det som om man äter allt man ser. Spelar ingen roll vad det är. Ätas ska det! Jag är fan hungrig hela tiden. Känns ju lite dumt att gå upp massa onödiga kilon nu när det inte är så långt kvar. När man inte har gått upp såå jättemycket innan. Inte så att jag har bantat heller, långt ifrån. Men jag har kanske inte unnat mig allt som jag velat ha. Har ätit mycket frukt istället för godis. Så har ändå känt mig nöjd med det.
Men nu, uj uj uj... Nu vill jag ha frukt OCH godis. Gärna några bullar och lite yoghurt och macka. Kanske en glass också. Inte bra...

Jag kan bli tokmätt efter en måltid, sådär riktigt obekvämt mätt. Sen går det en kvart, tjugo minuter så vill man ha nåt igen. Jag blir inte klok på mig själv.

Känner mig ganska färdig med att vara tjockis nu... Nu kan Åke få komma ut så man kan börja träna lite. Vill gärna ta upp boxning igen. Yoga med. Finns ju iofs yoga för gravida.. har bara inte riktigt orkat med det. Tänk sen när Åke väl är ute, då kan man sova på mage igen!!! Såvida man inte blir snittad... då kanske det inte är så skönt  =/

Nä nu är jag tokhungrig! MAT MAT MAT!!!!! Ska ut och kika i postlådan också..

Bye bye

Kommentarer
Postat av: Heidi

He he, glöm att ligga på mage, du kommer att ha tuttarna fulla med mjölk så då kommer det att göra ont för det ;o)

2010-04-29 @ 17:19:04
Postat av: Cattis

Men va fan då Heidi! Du bara förstör.. ;)

2010-04-30 @ 07:46:33
Postat av: Ida

Jag håller med. Jag va ÖVERLYCKLIG när jag skulle lägga mig på mage men aaa visst, kändes som tuttarna sprack! Aj aj AJJJ!!!!

2010-04-30 @ 14:46:18
URL: http://idlur.blogg.se/
Postat av: ulrica

Jag skulle inte heller vilja komma ut om jag skulle få heta Åke då.

2010-05-02 @ 21:57:40
Postat av: Cattis

H*n är beräknad till Åke-dagen. Då får ungen heta Åke så länge =) Kan ju bli en Reidun med. Det är dagen efter Åke ;)

2010-05-03 @ 07:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0