Snuttis



Hon är så söt vår lilla Memis. Men hon är heltokig också! Runt fyra på morgonen är det lekdags. Då gäller det att ligga still, annars får man hennes klor både högt och lågt.

Jag har kikat lite på nätet på namn till lillmisse. Jag har hittat två som jag tycker om: Nyx och Eos. Det är grekiska gudinnor. Jag tror jag gillar Eos mest. Det är morgonrodnadens och gryningens gudinna. Tänkte det kunde passa i o m att hon är uppe med tuppen varje morgon  =) Nyx är nattens gudinna. Aja vi får se.

Träffade grannen för en stund sen. Han sa att jag och Skroten gärna fick ta ett dopp i hans pool. Schysst!! Det skulle tydligen vara 26 grader i poolen. Tycker det låter lite för varmt faktiskt.
Men ni ska vi kanske köpe en egen pool. En sån som står ovan mark. Så kan man kanske bygga som ett soldäck runt om. Vi ska diskutera och kolla pengar. Poolparty nån?  =)

Skrotens päron kommer vid fyra-tiden så jag måste nog gå ned och röja lite i köket. Skönt att ha det klart. Hmm undrar vad man ska bjuppa på när de kommer? Får dra en sväng förbi affären sen.

Ha en solig dag alla människor och djur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0