Äppelpaj

Mmm har ätit äppelpaj ikväll. Ja, ja jag vet, inte speciellt nyttigt nu när man ska bli smal och snygg. Men äpplena började bli ganska rynkiga och jag tyckte det var synd att slänga dem så då blev det paj  =)

Har inte riktigt kommit igång att äta vettigt ändå. Jag försöker men emellanåt blir jag så omotiverad. Vill bara acceptera att jag blivit fet och så är det. Men samtidigt vill jag inte det. Jag vill ju bli starkare och orka mer och inte sitta i sockerträsket och tröstäta. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

Har kommit fram till att lchf inte funkar för mig egentligen. Det kan bara bli en variant av det som tydligen ska mer lik GI-metoden. Vet inte vad skilnaden är men.. Jag får försöka skapa min egen metod. Anpassa alla vettiga metoder efter mig. Det är ju så mycket som jag inte kan äte pga min mage, och det jag kan äta är inga favoriter. Egentligen så tror jag att mitt problem är träningen. Eller ja, att jag INTE tränar alls  =P Jag vet inte var jag ska börja.

Annars då? Gubben har varit hemma hela veckan pga huvudvärk och svullna bihålor. Nu har han fixat medicin iaf så det börjar bli bättre.
Den lilla skruttbebisen börjar bli stora damen nu  =) Hon blev 8 månader i söndags. Hon kryper mer och mer, men inte riktigt ordentligt än. Ställer man henne mot något så står hon kvar. Det har hon iofs kunnat länge nu men nu är hon mer stadig. Ibland släpper hon tagt och står en liiiten stund innan hon hamnar på rumpan. Hon är sååå duktig min lilla ligist-huligan  =) Så det är full fart dagarna i ända *puh*

Hon har börjat sova på mage nu också. Jag gillar det INTE. De ska ju inte sova på mage. Men hur ska man göra då de rullar runt i sömnen? Jag har vänt henne flera ggr men då blir hon skitsur. Man kan ju inte hålla koll hela nätterna! Fast jag har hört att det ska vara ok för dem att sova på mage om de kan vända sig. Hmmm ja, jag vet inte.. Hon ligger med benen under sig som en liten skalbagge. Så hon är ju väldigt söt när hon ligger så =) Men nu har man ju fått så inpräntat att de absolut inte ska ligga på mage så jag blir helt nervös..  =S

Kan tyvärr inte bjuppa på bilder då batteriet till kamernan är ruttet.

Sussa då..

Bye bye

Kommentarer
Postat av: Ida

Ingen fara när hon är så pass stor gumman =) Låt henne sova på mage, William sov på mage med rumpan upp i luften =)

2011-01-14 @ 08:38:26
URL: http://idlur.blogg.se/
Postat av: Jossan

Nova sover nästan jämt på mage med benen liksom under sig & rumpan uppe i vädret,så du behöver nog inte oroa dig. Som Ida skrev ovan, hon är så pass stor nu :)

2011-01-14 @ 12:08:15
URL: http://jossgoss.blogg.se/
Postat av: Cattis

å vad skönt att höra! =) jo min lilla skruttunge sover också med benen under sig och med rumpan i vädret haha.. ser ut som en liten skalbagge =)

2011-01-15 @ 22:16:18
Postat av: Carro

Jag frågade på BVC förra veckan, och som ovanstående säger så är det helt ok att sova på mage när man själv kan vända på sig :-)

2011-01-24 @ 19:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0