Bygge pågår

Igår började Skroten och pappsen att bygga på bebisrummet. Så skönt att bygget är igång. Har känt mig ganska stressad över det. Inte för att rummet behöver vara helt klart när bebis kommer, men det vore bra om själva byggandet vore klart. Så man slipper ha byggdamm överallt. Vi har iofs satt upp skyddsplast, men lite skrutt kommer ju alltid ut. Själva stommen är klar nu iaf.
Vi måste köpa isolering nu då.. annars har vi allt för att själva väggen ska bli klar. Sen kommer ju det pilliga arbetet.. riva tapeter, spackla, slipa, måla... måla igen och igen.. Men som tur är så har jag ju en så snäll familj som hjälper till  =)

Annars då? Jo man får hopp om livet när solen tittar fram  =) GE MIG VÅR! Har gått in i vecka 34 nu (33+1). Känner mig väldigt obekväm. Ja ja jag vet, jag är inte så stor. Det säger alla. Vilket är skönt. Tror jag har gått upp ca 6 kg hittills. Tänk om man hade gått upp 15-20 kg vid det här laget. Inget fel i det.. men slipper jag massa extrakilon så är jag glad. Lär väl blir mer nu på slutet när man brukar samla på sig vatten och att bebis fläskar på sig.
Delar av bröstkorgen domnar bort typ hela tiden och gör ont. Spelar ingen roll hur man sitter, står eller ligger.
Min gamla skada i ryggen har dragits upp igen nu när bebis väger lite mer. Så det krampar i ryggen nästan hela tiden. Sömn blir mer och mer sällsynt. Ligga på rygg känns tungt + att ryggskadan krampar och ligger jag på sidan så domnar revbenen bort. Varannan natt brukar man få sova. Dock med sällskap av mardrömmar. Man vet inte om man ska skratta eller gråta emellanåt. Men men alla har vi våra krämpor.. skönt att få gnälla av sig ibland bara  =)

Ska till BM på onsdag. Tror det är dags för stick i fingret den här gången. Sen ska vi lyssna på lilla hjärtat och mäta magen  =) Jag gillar att gå till BM. Det känns tryggt på nåt sätt  =) Min BM är bra. Hon är lugn och trevlig. Hon ser en som en egen person, inte en i mängden. Det känns bra. Jag känner att jag verkligen kan prata med henne. Det är väl så det ska vara.

Jahopp, planer för idag? Sticka lite tror jag.. bebisfilten måste ju bli klar snart  =) Sen nån gång idag ska jag väl ta en tur norrut till svärföräldrarna. Ska lämna Skrotens träningsväska där. Han glömde den i morse. Idag är det ju thaiboxning. På hemvägen blir det väl lite matshopping. Vad ska man äta ikväll?

*gäsp* skulle kunna sova en stund.. Vaknade för snart tre timmar sen men känner mig fortfarande trött. Kanske ska ta mig en lur ändå  =D Det är väl därför man är hemma? För att vila upp sig tills det är dags att pluppa bebis?



Nä, ha en bra dag alla fisar!

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0