Tråkig jobbhelg

Jobb i helgen.. Det har gått bra idag men jag kände mig ganska seg. Vi kom hem vid 23-tiden igår.  Vi råkade åka lite väl sent från Ullared igår. Ja ja.. man är ju inte där och shoppar varje dag  =)

Det var trångt inne på Gekås. Folk överallt.. Men det var inga köer.. Vet inte hur det går ihop men..  =) Vi hittade en hel del grejer. Tror vi shoppade sammanlagt för 3300 kr  =D Najs. Det var kul att umgås med familjen. Skönt att åka iväg (även om bara över dagen) och se lite annat. Jag vill åka iväg igen. Inte nödvändigtvis till Ullared men.. nånstans! Åååh kan inte min semester börja nån gång?! Jag ska jobba i fyra veckor till, BLÄÄ! 300 år kvar..

Skroten lagade mat idag  =) Skönt att slippa.. Stekt falukorv och stuvad blomkål. Blomkål är väl inte min favorit, men det funkar.

Tog en sväng förbi mitt lilla jordgubbsland när jag kom hem från jobbet. Det hade kommit några bubbar  =) Sen rensade jag fram vinbärsbusken. Den hade nästan försvunnit i vårt vildväxta grönsaksland. Var tvungen att rensa fram den, annars hade jag aldrig kunnat plocka alla fina vinbär. Fick ihop två liter!!  =D Det ska frysas in och sparas tills den dagen jag ska göra saft. Det gör jag nog på semestern. Jag har hallon, rabarber, blåbär och röda vinbär som jag ska göra saft av. Hoppas jag får tag i svarta vinbär också. Det är ett måste i hemmagjord saft tycker jag.

Nä nu ska jag borsta tänderna och sen ska jag gå upp till min trötta semesterfirare.

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0