Ledig idag

Idag har jag varit ledig, sååå skönt! Hade planerat att jag skulle dammsuga och göra fint här hemma. Men det blev inte riktigt så.. Halv nio var jag hos arbetsterapeuten. Sen åkte jag förbi pappa en sväng. Han var också ledig idag. Vi satt och snackade lite bajs.. Därefter åkte jag hem och tänkte börja städa. Men jag satt och hängde i fönstret istället, för det såg ut som om det skulle börja åska vilken stund som helst. Det gjorde det inte. Däremot kom det värsta åskskuren. Shit vad det regnade.
Satt på altan och lyssnade på regnet. Det var jättemysigt att sitta i soffan med en filt och en kisse och lyssna på regnet som smattrade mot taket.

Sen blev ju jag lite trött sådär.. =) Så självklart somnade jag i soffan. Hade faktiskt satt timern på mobilen på en timme. Men den stängde jag tydligen av sen, för jag lyckades sova i tre timmar ha ha ha. Blev inget städa av där inte  =D Ja ja, städa kan man ju göra närsom..

Helt plösligt ringde Ida mig. Hon satt på en seg buss på vägen hem från jobbet. Vi pratade lite strunt, sen kom vi på att vi skulle slinga varandras hår. Så hon hoppade av bussen i närheten av där jag bor, så åkte jag och plockade upp henne. Sen bar det av till Idlur. Väl innanför dörren kom en Willeplutt springade med stjärten i vädret. När han såg att Mjau (det är jag) var med så blev det full rulle, det var dags för bus  =)
Vi tittade lite på Pingu och slingade hår, sen åkte jag hem.

Nu sitter jag här och försöker komma på massa kul att skriva om, men jag kommer inte på ett skit.. Alla andra som bloggar skriver ju hur mycket som helst. En annan blir glad om man knepar ihop en mening.

Jo jag kan berätta om min sjuka dröm jag hade när jag sov min lååånga middag =)
Jag drömde att jag var gravid (det gör jag jämt) och jag var i vecka 20. Men på sjukhuset sa de att barnet inte levde längre. Nähä, tänkte jag. (Det var liksom inte så sorgligt då, allt var så självklart i drömmen, ni vet ju hur knäppt det kan vara.) Ialla fall så sa de att de måste dra ut bebisen. Jaha ja ja, sa jag. Så gjorde de det. Då sa sjuksköterskorna att den kommer bara leva en liten stund. Men den levde jättelänge. Helt plötslig så tog de bara barnet och sa att den var död, men det var den inte alls! Den låg ju där och blinkade. Men men.. Sen blev jag och Skroten jätteledsna. Så visade det sig att vi hade köpt massa prydnadssaker till bebisen. Eller nåt sånt.. Aja sjuk dröm var det iaf.

Nä fan, nu är klockan mycket. Dags att duscha och sen sussilura. Får se hur det går efter min långa tupplur.
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Knasdröm!



Du låter ungefär som mig, bättre att sova, städa kan man göra nån annan gång :P

2008-06-13 @ 08:58:07
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0